mandag den 3. januar 2011

IC1396


To nætter i træk - 2011 begynder godt. Godt jeg har taget fri i morgen :-)

Her er IC1396 fra her i aften. Det illustrere meget godt hvad der driller mig for øjeblikket hvad angår efterbehandling: jeg har nogle kraftige stjerner med meget kraftige blå "halos" og nogle underlige røde og grønne "små-stjerner".  De blå halos tror jeg stammer fra dårlig seeing (vanddamp i atmosfæren?) eftersom de ikke er der hver aften. De besynderlige stjerne farver? Ingen ide - har prøvet at fjerne dem i Photoshop, men uden den helt store succes (Ok - de har været meget værre end de er på dette billede)

Opsætningen er min standard for tiden:
Takahashi FS60C på EQ6. Kamera QHY9. H-Alpha som luminans, 9 stk a 10 miunutter. R, G og B: Hver 10 stk a 5 minutter.


Mvh Per

Ingen kommentarer:

Send en kommentar