onsdag den 22. februar 2012

Hjælp - jeg kan ikke flatfielde i MaxIm?!

Hej KAF fotogruppe,
 
jeg har startet en blog med stumper fra livet som astrofotofreak: astromikael.blogspot.com
Jeg valgte at gøre det på Engelsk selvom jeg synes det kommer til at virke lidt 'uintimt' her i vores Danske verden. Engelsk muliggør tilgengæld en større kontaktflade og verden er jo enorm. Mit mål er at skrive lidt hver gang jeg har været ude og rode omkring i natten. Senest har jeg skrevet om min manglende evne til at flatfielde i MaxIm. Det har ellers fungeret fint for mig i mange år ved brug af Mira, men nu vil jeg altså gerne helt med på MaxIm vognen. Læs om problemet i linket ovenfor - kan nogen hjælpe???
 
Kan desværre ikke komme imorgen, men god fornøjelse med mødet!    -mvh. Mikael

3 kommentarer:

Michael Rask sagde ...

Hej Mikael

Velkommen til bloggen og super idé med din egen, det bliver spændende at følge! For flats i Maxim se Starizonas fremragende Maxim tutorials: http://starizona.com/acb/ccd/software/soft_image_maxim.aspx

Bedste hilsner
Michael

Anonym sagde ...

Hej Mikael.
Jeg har også haft (har stadig lidt) problemer med at flat fielde i Maxim. Min erfaring er at resultatet afhænger meget af belysningen af flat frames. Jeg har skulle op på 50% mætning for at det har fungeret hvor jeg i andre programmer har kunnet gøre det med frames mættet 25%.

Mvh Niels

Mikael Svalgaard sagde ...

Ja, men det virker fint i Mira; dvs. jeg VED at data er gode nok. Det må være et eller andet trivielt for mine data er ret 'mainstream' so jeg har svært ved at forestille mig at Cyanogen ikke har styr på det her.

Send en kommentar