mandag den 6. februar 2012

Rosetten fra d. - Ja, hvornår var det nu lige det var?

Hej!

Jeg har jo just erhvervet nogle (meget lidt) brugte smalbånds filtre (Tak for handlen Michael) og de fik så debut på Rosetten. Et objekt jeg ikke har dyrket før: Det står noget lavt på min del af himlen - kun lige over trætoppene - men det lykkedes da at få nogle billeder i kassen.

Jeg har valgt at følge maxim's CRI farver. Det kunne godt ligne naturlige farver, selvom det er lidt mere rødt end flertallet af de RBG billeder jeg har set.
Oh - og hvor længe har jeg så stirret på rosetten ?  Alle frames er på 10 minutter. Der er 20 stk Sii, 15 stk Ha og 21 stk Oiii. I alt 9 timer og 20 minutter... Det har jeg brugt 7 nætter på at samle sammen.

Det var det antal billeder der blev brugt. Men jeg har smidt mindst 30 væk: guideningen var ikke nod nok, Eller jeg fik taget subframes istedet for et hele billeder. Så var der også den nat, hvor computeren døde 5 minutter efter jeg gik i seng. Og så var der i forgårs, hvor jeg end ikke nåede at komme i gang: Kameraet holdt op med at virke ved -12.5 grader. Og - oh ja - mit filterhjul brændte af, så jeg kørte med samme filter hele natten igennem.

Vi har valgt os en udfordrende hobby :-)

Per

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Per,

Det har været kampen værd. Super flot billede. Flid belønner sig. Tag det med på torsdag så vi kan høre hele historien :-)
Niels

Send en kommentar