tirsdag den 14. december 2010

NGC6960 fra d. 12/12


Så blev det da endelig lidt klart igen. Slørtågen NGC6960 stod for skud. Igen...
Siden sidst har jeg købt nogle plug-ins til Photoshop i erkendelse af at jeg nok ikke har den tålmodighed der skal til for at lære det hele fra grunden. Så er det jo godt at man kan læne sig op ad andre der har investeret deres tid i projektet. Jeg har købt Astronomy tools fra ProDigital Software for 22$. Interesserede kan se nærmere på produktet her http://www.prodigitalsoftware.com/Astronomy_Tools.html

Og jeg arbejder videre på mit M31 fra sidste postering. Det er ikke helt færdig endnu, men det er kommet nærmere.

Men her er så NGC6960.
Setup er som sidst: FS60C med Qcam9. Guidet gennem min Meade SN10. H-Alpha som luminans.
9 stk af hver Ha, R, G og B, RGB binning 2*2. Ha 10 minutters og RGB 5 minutters subframes.

Per

Ingen kommentarer:

Send en kommentar